Acces informații

CNAS – Lista și accesul la informații

LEGEA 544 – Solicitări

Pentru a solicita CAS Neamț informații de interes public, conform prevederilor Legii nr. 544 din 12 octombrie 2001, cu modificările şi completările ulterioare, privind liberul acces la informațiile de interes public, vă rugăm să vă adresați Compartimentului Relații Publice şi Purtător de Cuvânt

Coordonate de contact:
Telefon: 0800-800-984
Email solicitări: relatiipublice@casnt.ro

Program de funcționare:
Luni – Joi: 08:30 – 17:00
Vineri: 08:30 – 14:30

Modalități de contestare

În cazul în care o persoană consideră că dreptul său privind accesul la informațiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamație administrativă conducătorului autorității sau instituției publice căreia i-a fost solicitată informația, în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (2) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 32-34 din H.G. nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public. Modele de reclamații administrative se găsesc la anexele 2 a) şi 2 b) ale Normelor metodologice.

De asemenea, în cazul în care solicitantul se consideră vătămat în drepturile sale prevăzute de lege, poate depune plângere la secția de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul instituției sau autorității publice, așa cum prevede art. 22 alin. (1) din Legea nr, 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare, şi art. 36 din H.G. nr. 123/2002.

Lista informatiilor de interes public

Lista cu documentele de interes public ale CAS Neamț și lista cu documentele produse / gestionate de CAS Neamț sunt întocmite în conformitate cu prevederile art.5 alin.(1), lit.g) și h) din Legea nr.544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu datele conținute în Nomenclatorul Arhivistic al Casei de Asigurări de Sănătate Neamț.

Lista cu documentele de interes public ale CAS Neamț, communicate din oficiu:

  1. Actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea CAS (art. 5, alin. (1) din Legea 544/2001)
  2. Structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare, programul de audienţe (art. 5, alin. (1) din Legea 544/2001)
  3. Numele şi prenumele persoanelor din conducerea CJAS (art. 5, alin. (1) din Legea 544/2001)
  4. Coordonatele de contact ale autorităţii sau instituţiei publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de Internet (art. 5, alin. (1) din Legea 544/2001)
  5. Sursele financiarebugetul şi bilanţul contabil (art. 5, alin. (1) din Legea 544/2001)
  6. Programele şi strategiile proprii (art. 5, alin. (1) din Legea 544/2001)
  7. Lista cuprinzând documentele de interes public (art. 5, alin. (1) din Legea 544/2001)
  8. Lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii (art. 5, alin. (1) din Legea 544/2001)
  9. Modalităţile de contestare a deciziei autorităţii sau a instituţiei publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate (art. 5, alin. (1) din Legea 544/2001)
  10. Raportul anual privind accesul la informaţii de interes public
  11. Raportul anual de activitate (art. 5, alin. (1) din Legea 544/2001)
  12. Buletin informativ al informaţiilor de interes public
  13. Programul anual al achiziţiilor publice
  14. Declaraţiile de avere şi interese (1) din Legea 544/2001)

Lista cu documentele de interes public ale CAS Neamț, comunicate la cerere:

  1. Comunicate de presă, informări, precizări
  2. Informaţii privind datele de contact ale furnizorilor de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale aflate în relaţie contractuală cu CAS Neamț
  3. Numărul total al acţiunilor de control
  4. Valoarea totală a sumelor recuperate ca urmare a abaterilor de la legislaţie
  5. Contractele de achiziţii, în condiţiile legii
  6. Numărul sesizărilor şi reclamaţiilor înregistrate, în condiţiile legii
  7. Orice alt document de interes public al cărui conţinut nu poate afecta, prin reutilizarea sa, principiul liberei concurenţe sau care poate influenţa, prin reutilizarea sa, dosarele aflate pe rolul instanţelor de judecată

Lista informaţiilor exceptate de la comunicare, pentru respectarea principiului confidenţialităţii:

  1. Rapoartele de control şi de audit
  2. Audienţele, sesizările, reclamaţiile şi petiţiile
  3. Corespondenţa cu terţii
  4. Corespondenţa internă
  5. Deciziile Directorului General
  6. Registrul de riscuri
  7. Registrul general de intrare-ieşire a corespondenţei
  8. Note de fundamentare, referate de necessitate
  9. Registrul Inventar
  10. Registrul de casă
  11. Note contabile
  12. Extrase de cont
  13. Facturi
  14. Ordine de plată
  15. Dispoziţii de încasare
  16. Angajamente bugetare
  17. Informaţii cu privire la datele personale (Nume, prenume, CNP, adresă) din statele de funcţii şi statele de plată
  18. Conţinutul dosarelor privind litigiile în care instituţia este implicată, precum şi numele consilierilor juridici care susţin interesele CAS Neamț
  19. Formulare europene/Dosare de rambursare
  20. CEASS/Certificatele de înlocuire provizorie
  21. Decizii şi dosare de evaluare
  22. Lista dosarelor aflate în aşteptare la comisiile terapeutice ale CNAS, în vederea prioritizării la nivel naţional
  23. Proceduri operaţionale documentate
  24. Informaţii cu privire la datele personale, potrivit legii
  25. Documente a căror comunicare publică poate afecta principiul liberei concurenţe sau care pot influenţa dosarele aflate pe rolul instanţelor de judecatătoreşti  

Lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii de către CAS Neamț (fără ca aceasta să aibă un caracter exhaustiv):

  1. Hotărâri ale Consililului de Administraţie
  2. Decizii ale Directorului general al CAS Neamț
  3. Studii, analize, programe, strategii, planuri, adrese
  4. Ordine, adrese, instrucțiuni, circulare de la CNAS
  5. Rapoarte trimestriale și anuale către CNAS
  6. Informări privind activitatea desfășurată la nivelul CAS Neamț și informări trimestriale/anuale privind stadiul implementării Programului de guvernare la nivelul CAS Neamț, transmise Instituției Prefectului Județului Neamț
  7. Documente interne, corespondență cu furnizorii de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale, note de relații însoțite de documente justificative, notificări, rapoarte și situații în vederea implementării măsurilor dispuse în urma acțiunilor de control efectuate de către Curtea de Conturi a României sau a acțiunilor de audit efectuate de către structura de specialitate din cadrul CNAS
  8. Intersecții de baze de date realizate conform procedurii pentru verificarea anuală a rețetelor și a serviciilor medicale raportate în SIUI, pe domenii de asistență medicală
  9. Corespondență internă și externă
  10. Memorii, petiţii (sesizări, cereri, reclamaţii) ale terţilor
  11. Petiţii solicitare informaţii de interes public
  12. Dosare cu contractele de achiziţie publică
  13. Bugetul de venituri şi cheltuieli
  14. Contul de execuţie bugetară (venituri şi cheltuieli)
  15. Rapoarte de control
  16. Planul anual de control
  17. Formulare europene
  18. Formular tipizat pentru solicitarea cardului european de asigurat
  19. Formular tipizat pentru solicitare duplicat card naţional
  20. Contractele de asigurare încheiate cu persoanele fizice
  21. Documentele prezentate de către persoanele fizice în vederea dobândirii calității de asigurat/coasigurat
  22. Lista furnizorilor de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale aflați în relație contractuală cu CAS Neamț
  23. Lista cu documentele necesare în vederea contractării pe tipuri de asistenţă medicală
  24. Raportări lunare ale furnizorilor de servicii medicale, medicamente şi dispozive medicale
  25. Raportări lunare în domeniul programelor naţionale de sănătate
  26. Dosare cu contractele furnizorilor de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale
  27. Formulare medicale de raportare a serviciilor (prescripții medicale, bilete de trimtere, concedii medicale)
  28. Referate de necesitate, note de fundamentare, procese verbale, note de recepţie, avize de expediţie, dispoziții de încasare, dispoziții de plată,borderouri, facturi emise de către CAS Neamț
  29. Acţiuni judecătoreşti, întâmpinări, concluzii scrise
  30. Declaraţii de avere şi declaraţii de interese