Comunicat – 30 octombrie 2025
În completarea informării de astăzi, 30.10.2025 privind indisponibilitatea temporară a Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS), având în vedere serviciile medicale acordate în luna octombrie 2025, vă aducem la cunoștință că, în urma verificărilor și monitorizării efectuate de către Casa Națională de Asigurări de Sănătate, funcționalitatea regulii de semnare cu cardul de asigurat/adeverință inlocuitoare, în cadrul Platformei Informatice s-a realizat fără incidente pe tot parcursul lunii octombrie 2025, asigurându-se astfel continuitatea procesului de validare cu cardul de asigurat/adeverință inlocuitoare.
Prin urmare, furnizorii de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale au obligația semnării electronice cu cardul de asigurat sau, după caz, pe baza adeverintei înlocuitoare, prevăzute de legislația în vigoare, pentru toate serviciile medicale acordate.
Vă informăm că Ordinul președintelui CNAS, în temeiul dispozițiilor art. 209-212 din Anexa nr. 2, la H.G nr. 521/2023 și ale art.25-28 din H.G nr. 423/2022, cu modificările și completările ulterioare, se va emite, astfel:
”serviciul medical nu a fost raportat on-line in 3 zile lucratoare” – pentru perioada 22.10.2025- până la repunerea sistemului în parametri normali de functionare.
Casa Națională de Asigurări de Sănătate continuă monitorizarea permanenta a funcționării PIAS, pentru a asigura desfășurarea în condiții optime a activităților medicale ale furnizorilor aflați în relații contractuale cu casele de asigurări de sănătate.
Vă mulțumim pentru înțelegere și vă asigurăm de totala implicare în rezolvarea situațiilor create.