FARMACII CU CIRCUIT DESCHIS – OPIS DOCUMENTE PE BAZA CĂRORA SE ÎNCHEIE CONTRACTELE:
1. cereri pentru intrarea în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate (ANEXA 1A cerere contract c+g + cost volum);
2. dovada de evaluare a farmaciei valabilă la data încheierii contractului, cu obligaţia furnizorului de a o reînnoi pe toată perioada derulării contractului. Dovada de evaluare se depune la contractare numai de furnizorii care au evaluarea făcută de altă casă de asigurări de sănătate decât cea cu care furnizorul doreşte să intre în relaţie contractuală.
3. certificatul de înmatriculare la registrul comerţului/actul de înfiinţare, după caz;
4. codul unic de înregistrare;
5. contul deschis la Trezoreria Statului;
6. dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical pentru furnizor, valabilă la data încheierii contractului, cu obligaţia furnizorului de a o reînnoi pe toată perioada derulării contractului;
7. autorizaţia de funcţionare eliberată de Ministerul Sănătăţii;
8. certificatul de Reguli de bună practică farmaceutică, eliberat de Colegiul teritorial al farmaciștilor;
9. program de lucru atât pentru farmacii, cât şi pentru oficinele locale de distribuţie, conform modelului prevăzut în norme (ANEXA 45);
10. lista, asumată prin semnătura electronică, cu personalul de specialitate care intră sub incidența contractului încheiat cu casa de asigurări de sănătate și care îşi desfăşoară activitatea în mod legal la furnizor, precum și programul de lucru al acestuia, conform modelului prevăzut în norme. Lista cuprinde informații necesare incheierii contractului (ANEXA 49D și ANEXA 49B); farmacistul care își desfășoară activitatea la două/trei farmacii/oficine va depune o declarație pe propria răspundere cu programul detaliat de lucru;
11. certificatul de membru al CFR, pentru farmaciştii înregistraţi în contractul cu casa de asigurări de sănătate valabil la data încheierii contractului şi reînnoit pe toată perioada derulării contractului;
12. certificatul de membru al OAMGMAMR pentru asistentul medical de farmacie care îşi desfăşoară activitatea la furnizor într-o formă prevăzută de lege, valabil la data încheierii contractului şi reînnoit pe toată perioada derulării contractului.
13. împuternicire legalizată pentru persoana desemnată pentru relația cu CAS Neamț.
NOTĂ:
Documentele necesare încheierii contractelor se transmit în format electronic, asumate fiecare în parte prin semnătura electronică extinsă/calificată a reprezentantului legal al furnizorului. Reprezentantul legal al furnizorului răspunde de realitatea şi exactitatea documentelor necesare încheierii contractelor.
Documentele solicitate în procesul de contractare sau în procesul de evaluare a furnizorului existente la nivelul casei de asigurări de sănătate nu vor mai fi transmise la încheierea contractelor, cu excepţia documentelor modificate sau cu perioadă de valabilitate expirată, care se transmit în format electronic cu semnătura electronică extinsă/calificată.
Toate documentele vor fi depuse prin intermediul aplicației la adresa documente.casnt.ro. Furnizorii noi vor solicita crearea contului prin transmiterea unui e-mail către căsuța poștală ti@casnt.ro, menționând următoarele date: denumire furnizor, cod fiscal, adresa e-mail, tip contract: farmacii.
Precizări conform HG 521/2023:
Art. 150 (4) : ,,(…) Un farmacist îşi poate desfăşura activitatea la cel mult două farmacii aflate în relaţie contractuală cu casa/casele de asigurări de sănătate. Un farmacist îşi poate desfăşura activitatea în cadrul unui program de lucru distinct, la cel mult 3 farmacii/ oficine comunitare locale sau sezoniere din cadrul aceluiaşi furnizor, aflate în relaţie contractuală cu casa/casele de asigurări de sănătate în situaţia în care la una dintre farmacii/ oficine comunitare locale sau sezoniere asigură numai programul de continuitate în zilele de sâmbătă, duminică şi de sărbători legale, precum şi pe timpul nopţii . ”
Art. 152 (4) : ,, Farmaciștii care își desfășoară activitatea la un furnizor aflat în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate, trebuie să deţină semnătură electronică extinsă/calificată.”
Art. 153 lit. p) : ,, să asigure prezenţa unui farmacist în farmacie şi la oficinele locale de distribuţie pe toată durata programului de lucru declarat şi prevăzut în contractul încheiat cu casa de asigurări de sănătate; ”
Art. 161 (4) : ,, În cazul în care în perioada derulării contractului se constată neîndeplinirea unuia sau mai multor condiţii de eligibilitate, casele de asigurări de sănătate recuperează contravaloarea prescripţiilor medicale care au fost decontate şi care au fost acordate de către furnizor în perioada în care nu a îndeplinit aceste criterii.”
Art.186 (2) : ,,Este interzisă reținerea la nivelul furnizorilor de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale a cardurilor naționale de asigurări de sănătate activate. ”
Art.186 (4) : ,,Este interzisă utilizarea semnăturii electronice de către o altă persoană decât cea pentru care a fost emisă. În cazul nerespectării acestei prevederi, se vor anunţa organele abilitate pentru luarea măsurilor ce se impun. ”
Art. 215 : ,, Programul de lucru al personalului de specialitate medical, farmaceutic și medico-sanitar care îşi desfăşoară activitatea sub incidența unuia sau mai multor contracte de furnizare de servicii medicale sau medicamente în cadrul sistemului asigurărilor sociale de sănătate, nu poate fi mai mare de o normă și jumătate, indiferent de forma legală în care își desfășoară activitatea la furnizor/furnizori de servicii medicale sau medicamente aflați în relații contractuale cu casele de asigurări de sănătate.”