În conformitate cu prevederile art. 244, alin. (7) din Legea nr. 95/2006, ale Ordinului MS nr. 2684/2024 și ale Ordinului MS nr. 4498/2024, în vederea decontării cheltuielilor aferente desfășurării operațiunilor de eliminare a medicamentelor expirate și/sau neutilizate provenite de la populație, CAS Neamt va încheia contracte cu:
A. spitalele publice sau private aflate în relație contractuală cu CAS Neamt pentru furnizare de servicii medicale
B. spitalele private care nu se află în relație contractuală cu CAS Neamt
Contractele dintre spitale și CAS Neamț se vor încheia pe baza următoarelor documente:
1) cererea pentru intrare în relație contractuală;
2) contul deschis la Trezoreria Statului;
3) codul de înregistrare fiscală;
4) copia contractului pentru serviciul de preluare și distrugere a medicamentelor expirate și/sau neutilizate colectate de la populație, încheiat de spital cu operatorul economic autorizat pentru preluarea și gestionarea deșeurilor;
5) dovada autorizării pentru preluarea și gestionarea deșeurilor pentru operatorul cu care s-a încheiat contractul de preluare și distrugere a medicamentelor expirate și/sau neutilizate colectate de la populație.
6) decizia managerului privind persoana desemnată în cadrul spitalului cu monitorizarea activității de preluare a deșeurilor de medicamente de la populație, conform art. 5 din Instrucțiunea ministrului sănătății nr. 6.226/2024
7) documente suplimentare care vor fi transmise ( in completare) doar de catre spitalele private care nu se află în relație contractuală cu CAS Neamt pentru furnizare de servicii medicale:
a) actul de înființare sau de organizare
b) autorizația sanitară de funcționare
c) dovada de acreditare sau de înscriere în procesul de acreditare, valabilă la data depunerii cererii, cu obligaţia furnizorului de a o reînnoi pe toată perioada derulării contractului
d) structura organizatorică aprobată sau avizată, după caz, de Ministerul Sănătăţii, în vigoare la data depunerii cererii
Documentele necesare pentru încheierea contractelor se transmit în format electronic, asumate de fiecare parte prin semnătura electronică extinsă/calificată a reprezentantului legal al furnizorului.
Reprezentantul legal al furnizorului răspunde de realitatea și exactitatea documentelor necesare încheierii contractelor.